Powered By Blogger

vineri, 28 iunie 2019

Cu tancul prin porumbul Baraganului

V-am mai zis ca m-am nascut si am crescut in inima Baraganului. Iubesc  oamenii si locurile aride, unde vara te sufoca aerul cald, vezi cu ochii tai Fata Morgana unduindu-se si ti-e o sete primordiala iar iarna simti vantul rece batand din toate partile.
Am trait ierni de senzatie in copilaria mea, cand zapada era cat casa iar seara intram la somn cu lopata langa soba pentru ca asa puteai iesi dimineata la fantana si la animale.
Am trait veri incredibile, cu mirosul lanurilor de grau verde in nas si cu imaginea fantanilor de pe campuri, fantanile acelea cu cumpana unde ne potoleam setea, in ochi.
Am alergat odata cu vantul dupa scaieti si mi au sangerat mainile culegand niste flori de o frumusete tulburatoare facute de de o planta de i ziceam ciulin. Culorile alea n-am sa le uit niciodata.
Am adunat flori nemuritoare de pe marginea santurilor si am mancat susai la greu.
Stateam muta in fata gramezilor de porumb auriu cules de ai mei si am curatat iarna la stiuleti in fata sobei pana faceam rani la maini.
Am strigat din toti rarunchii catre cer.
- Avion, cu motor, ia-ma si pe mine-n zbor.
Mai tarziu m-a luat unul...
Cum spuneam, am trait si simtit lucruri de o frumusete paroxistica. Insa, marturisesc aici un lucru. Niciodata nu m-am intalnit cu un tanc. Din metal, cu bujii, turela, si ce-o mai avea el, ca nu stiu din ce-i facut.
Pentru ca in Baragan nu se intalneau lucruri bizare si hilare. Oamenii erau seriosi. Doar noi copii comiteam nefacute. Doar rasul nostru rasuna pe ulitele pline de praf si caldura.
Si acum, la 40 de ani distanta de copilarie, ma gandesc cu uimire si groaza cum ar fi fost sa te intalnesti cu o echipa de tancuri. Musai mânate de americani.:))
Pe vremea aia ma hraneam din povestile iernii spuse soptit de batranii satului ce inca asteptau americanii...
Uite tataie, uite unchiule, au venit americanii!!! Poate ii vedeti si voi de la umbra cimitirului vechi, plin de flori sub care va petreceti eternitatea.
Uite tataie, uite unchiule, americanii au intrat cu tancurile in lanul de porumb...
Doar ca n-au venit sa ne elibereze asa cum ati crezut voi, doar au gresit coordonatele si au facut praf niste hectare bune de cultura de porumb.
Asta cu coordonate trebuie sa fie mâna vreunui Dorel cu pretentii de internationalizare sau plictiseala satelitului de pe luna, sătul sa nu se întample nimic si pe tarlaua lui.
Uite tataie, ti-au venit americanii!
😂😂😂
#floridepapadie

Niciun comentariu:

Justitia a murit! Traiasca Justitia!

Daca mai exista vreun dram de incredere, astazi s-a dus pe apa sambetei. Curtea de Apel Craiova a respins cererea de revizuire in cazul ado...